13. mars 2011

Zantos list for å få tak i kjøttkaker.

I dag har jeg sett en ny side av Zantos foretaksomhet. Han er utvilsom smart.


For et års tid siden knurret Zanto til Robin da han kom fram til kjøkken døråpningen. Siden da har jeg vært veldig bevist på at ingen av hundene får noen gobiter i døråpningen til kjøkkenet, uten at de begge er til stede. Altså den andres nærvær er nødvendig for at de i det heletatt skal ha noen foråpninger til å få smaksprøver på det som skjer på kjøkkenet.

I dag har jeg stekt kjøttkaker. Så at Zanto satt i døråpningen til kjøkkenet og hadde så lyst på en prøvesmak. Så jeg delte en kjøttkake i to og gikk inn i stuen og ga hver av gutta hver sin bit. (Robin lå og sov i stuen nå mens jeg kokelerte på kjøkkenet.)

Så fortsatte jeg å steke videre med Zanto som tilskuer i døråpningen. Men han fikk naturligvis ikke en eneste godbit. Så reiste han seg med et sukk og gikk inn i stuen til Robin. Så kom ut i gangen igjen å så inn på kjøkkenet og inn i stuen igjen til Robin . Jeg fulgte etter for å se hva han drev med. Zanto satt foran sengen til Robin og stønnet. Dyttet borti Robin med nesen. Så på Robin og jogget ut på kjøkkenet like etter stod han foran Robin og pep, for så å gå ut i gangen igjen. Så resite Robin seg og gikk ut i gangen og stilte seg i foran skjøkkendrøren sammen med Zanto. Å som Zanto logret. når Robin kom . Jeg måtte jo selvagt gi dem en kjøttkake. For det hadde han sannelig jobbet for. Artig. Han har definnetivt kjønt koden for hvordan han kan få smaksprøver fra kjøkkenet

Ingen kommentarer: