30. mars 2011

Svar på prøvene til Robin

I dag fikk jeg en telfon fra Veterinærne. Han lurte på hvordan det stod til med Robin. Så alvorlig i stemmen at jeg ble rent redd. Men foralte at han har noe redusert apetitt, og må ty til det beste av det beste for å få ham til å spise. Og at han har glede av turene fortsatt, men henger fort etter, liker å få små oppgaver. Men blir fort veldig sliten.


Ja han hadde fått svaret på prøven i ganen. Det er kreft. ... Han sa et navn på den kreft typen, men det navnet gik inn det ene øret og ut det andre. Men han ville få Robin opp til en nærmere undersøkelse, blodprøve og litt forskjellig. Fikk ikke med meg alt han sa. Men har time i morgen.

Han var bekymret for den nedsatte almentilstanden hans. Jeg mener at Robin har det akseptabelt nå. Men ikke stor mer enn det heller. Hadde vært flott om veterinæren kunne ha forbedret almentilstanden hans.

Så i morgen bærer det av ste til førde.

Ellers har vi hatt en fin dag i dag.

Ser at Robin er blitt mindre glad i tur og mer intressert i å få oppgaver. Og sånn er jo Zanto også. Så da var det naturlig å ha litt opplegg for gutta i dag.

La ut felt og Rundering til gutta. Runderingen til Robin var veldig enkel og kort avstand. Så Robin synes det var artig. Rundering er yndligsøvelsen til Robin. Så måtte jo gi Robin en liten rundering også. Men han fikk kun et slag, og kort avstand. Jeg har tatt video opptak, av treningen i dag. Men har ikke fått framkalt den enda. Skal prøve å få satt inn den en av dagene.

1 kommentar:

Vivian sa...

Å nei!! fikk frysning når jeg leser! Det er ikke godt å vite hva en skal si, men jeg krysser fingrene for dere og håper dyrlegen kan bedre almentilstanden til Robin!!
Sender deg en varm klem, jeg føler med deg!

klem Vivian