3. mars 2011

Hurra for molbo Norge.

I dag hadde jeg avtale på Lingningskontoret. Skulle heve skatteprosenten. Er livredd for restskatt til neste år. Fikk en stor restsaktt for en del år tilbake, og den har satt skrekken i meg.


Der fikk jeg vite noe som fikk meg til å bli ganske oppgitt av molbo Norge. Vi sløser med skattepengene så det er til å grine av.


Jeg skulle jo få meg et nytt skattekort. Og hun på ligningskontoret kunne skrivet ut skattekort til meg. Men hun hadde faktisk ikke lov til å gjøre det. Det skulle gjøres sentralt. Så ville de sende det til meg. Altså jeg var der, hun kunne gi meg kortet rett i hånden. Men de insisterer på å betale porto.


Videre kunne hun fortelle meg at det var faktisk egene folk som var satt til bare å kontrollere folk som henne, og som ville gi henne på pokkelen om hun skrev ut skattekort.


Så vi bruker skattepenger på å kontrollere at folk ikke sparer staten for porto kroner. Det virker så molboaktig at jeg får ikke sakt det. I stede for å sette folk til å passe på at det ikke blir skrevet ut skattekort, så kunne man bare fikse datapogrammet slik at det ikke lot seg gjøre, Så sparte man en masse lønninger i hvert fall. Blir litt sur over at man lønner folk til å passe på at folk gjør jobben sin.


Helt greit for meg selvsagt. Jeg fikk nå gjort det jeg skulle. og kortet kommer i posten. Men jeg tenker på det samfuns økonomiske sløsingen som dette innebar.

Ingen kommentarer: