3. mars 2011

Oppvisning i Barnehage



Fikk bare lyst å fortelle litt om en litt spesiell dag i forige uke..

Før helgen ringte styreren i en barnehage og lurte på om ikke hundene mine kunne komme på besøk i barnehagen. (Jeg var naturligvis også velkommen)

Barnehagen har kjøpt barneboken jeg har laget om hundene mine, og ungene føler derfor at de kjenner dem. Og de hadde så lyst å hilse på hundene i virkeligheten.

Så i dag dro vi da. Vi skulle være inne i gymmsalen i barnehagen.

Jeg fortalte litt om hvordan en skulle hilse på hunden og hvor viktig det var å spørre om lov før de hilste. Så fikk de som hadde lyst lov å øve seg på den roligste av hundene mine. Var flere som ble riktig flinke til å spørre om lov, og flinke til å hilse pent og rolig på hunden.

Etterpå hadde vi litt oppvisning. Hvor den yngste hunden min gikk på to, tredde ringer på en stang, stablet kopper oppå hverandre, og gikk baklengs. Eldste hunden ryddet opp en del leker som noen unger fikk lov å rote utover.

Så holdt tre av de eldste barna hver sin rokkering som yngstehunden hoppet i gjennom. Så hadde jeg en hjemmelaget stor kuleramme hvor hundene telte så mange kuler ettersom de forskjellige ungene fortlate hvor gamle de var. Flyttet kuler fra en side til en annen like mange kuler som altall år. Det var populært. ;-)

Og til slutt fikk barna gi godbiter til hundene.

Vi holdt på i en liten time. og ungene satt som tente lys hele tiden og fulgte med. Ganske utrolig for de var temmelig små mange av de barna.

De voksne skrøt veldig, og synes det var en fin oppvisning og hyggelig besøk.

Ingen kommentarer: