22. juli 2011

Fristil til Tango for to.

Hei Lilleba. Takk for hyggelig kommentar. Har hørt flere som har sakt det samme, at Tango ikke er den enkleste musikken å begynne med. Så du har sikkert rett der.

Men jeg har nå jobbet så mye med musikken, at jeg har lyst å gjøre et forsøk. Er ikke så farlig om jeg dummer meg ut og ikke klarer å holde rytmen. Jeg eier uansett ikke rytme. ;-)

Nå har jeg klart for meg hvilke øvelser vi skal bruke i sangen. Som eksempempel kan jeg nevne at der hvor hun i teksten synger:

Å sjå rett over golvet der kjem den eg er reddest for, sjem Gunnar på Mo.
Her reiser Zanto seg på to og kommer gående mot meg.

Og der hvor hun synger.
Det var vist noen som lo.
Her sitter Zanto med labben over nesen,

Og der hvor hun synger.
Å du store mi tid nå sjem det som jeg tenkte, han vil ha seg en klem. Å så visker han i øret mitt og spør om han itte kan få følge meg hjem.
Her står Zanto på to og tanken var at han skulle gi meg en sleik i øret. Noe han pleier å gjøre om anledningen byr seg.

Jeg har delt sangen opp i tretten forskjellige punkter  med ting vi skal gjøre. Så i dag har jeg jobbet med å kunne ta to eller tre punkter etter hverandre. Alle øvelsene kan Zanto fra før. Men det er en kunst å få de til å gli over i hverandre. Om vi bruker for lang tid fra den ene øvelsen til den andre, så kommer vi sjevt ut i forhold til sangen. Så det blir en del trening på dette.
Videre så pugger jeg selv hva vi skal gjøre. Og har tørr trent litt uten hund.

Hvis vi får dette noen lunde til skal jeg ta en video snutt av det og sette inn her.

Ingen kommentarer: