25. juli 2012

Får besøk fra en fremmed elghund og eier.

Nå sitter jeg her og er rett og slett litt nervøs. I dag skal jeg treffe en mann med norsk elghund grå. Han har kjørt i mange timer for å treffe meg. Han vil kombenere det med en ferie tur sier han, så det er jo bra. Men føler litt prestasjons angst når folk drar så langt for å treffe en. Han vil jeg skal se på hunden hans. Den har i følge ham en IQ på minus siden. Og han har drømt om å trene lydighet med den. og vil også ha den i jakt. Men hunden er vist rekord dum.


Synes det høres rart ut, Men selvsagt det er jo individuelle forskjeller hos hunder som det er hos oss mennesker.

Men synes det er veldig rart at han vil ha meg til å se på den. Anbefalte ham diverse hundeskoler, men han hadde vært på flere kurs. Så da kan han vel trolig en hel del. Er ikke så sikker på at jeg kan bidra med noe som helst. Er redd han kjører hele veien og vil bli skuffet, Jeg har sakt at jeg ikke vet om jeg kan bidra med noe. Men han ville nå vi skulle treffes. Så jeg må jo bare stille opp.


Huff er bare så nervøs at jeg måtte fortelle det. Hum jeg tror jeg må ta en tur i kjøleskapet og se om jeg kan lage diverse hemmelige våpen, slik at jeg er godt forberedt. Tror jeg har noe kjøtteig som jeg kan steke. Og så kan jeg sikkert smelle i hop noen pannekaker. Kanskje litt ost i biter kan også være noe, kyllingkjøtt kunne også være en ide. Får se hva jeg kan få smørt sammen. Har noen timer på meg før vi skal treffes. Så finner vi kanskje noe som kan friste elghunden til å ønske å bruke de små grå.

4 kommentarer:

lilleba sa...

Blir jo litt nysgjerrig på resultatet av dette møtet, da :-) Lov å hold meg oppdatert !
Det går sikkert bra.
Ha en fin dag !
Klem fra Lilleba

Torhild sa...

Takk fork koselig kommentar Lilleba. Ja skal skrive litt nå om hvordan det gikk.

Anne Britt sa...

Så mye spennende du opplever, Torhild! Dette må vi få høre mer om!

Torhild sa...

Takk for koselig kommentar Anne Britt. Om du leser det jeg har skrevet under tittelen Trening av hund ser du hvordan det gikk.