7. sep. 2011

Fristelser og nye triks på gang.

Fikk lyst å fortelle litt nytt fra i dag.


I morges stekte kjøtteig som skulle bli sporgodbiter. Da jeg var ferdig ringte telefonen, Jeg holdt brettet med ferdig stekt kjøtteig i honden og holdt det mens jeg gikk inn i stuen for å ta telefonen. Brettet mellomlandet på stuebordet. Mens jeg snakket i telefonen var det en som ringte så iherdig på døren, så telefonen måtte i all hast avsluttes og jeg synte meg ned til døren, og glemte helt brettet med kjøtteig. Jeg pleier aldri å la noen fristelser ligge lett tilgjengelig for hunden på den måten, gammel vane liksom. Men nå var det borte fra hukommelsen og jeg stod og skravla i evigheter i døeren. En person jeg kjente skulle selge lodd, og ble jo til at en snakka litt om andre ting også. Da personen var gått kom jeg omsider på brettet med nystekt kjøtteig som lå i hodehøyde og fristet Zanto.

Jeg kynte meg opp igjen til stuen med bange anelser. Men gullgutten hadde ikke så mye som smakt på fristelsene. Jeg er kjempe imponert. For dette er det lekreste av det lekre han kan få. Han hadde til og med gått ut av stuen og bare ventet på at jeg skulle komme igjen. Snakk om en kjønning. Så klart han måtte få noen smaksprøver, siden han lot fristelsen være. :-)

Ellers har vi nå begynt på noen nye små triks. Nå holder han på å lære å trekke skuffer ut og inn. Og at han skal skjelne mellom de forskjellige gjenstandne som ligger i de forskjellige skoffene. Slik at jeg senere kan be ham hente det og det, og han vet hvilken skuff og kan åpne og lukke skuffene etter seg. Tanken er at det også skal funke motsatt vei. At jeg skal kunne gi ham for eksempel en saks eller en penn eller en limstift, og han skal kunne legge dem tilbake i skuffen også. Spent på hvordan dette vil gå. Forløpi drar han skuffene ut så kraftig at han drar hele skuffeseksjonen med seg. Litt overivrig. Har liksom ikke tid til å høre på hva jeg vil, for han er så begeistret over hva han har fått til så langt. Blir spennende å se om vi får dette til. Betyr ikke noe om vi ikke får det til. Gjør jo det bare for morro skyld, Og fordi vi har det morro under veis. Og det er en super ting å trene på når en selv ikke har ankler til å gå så mye. Bare sitte der med klikker og godbit posen i honden og kose seg med at Zanto får bruke de små grå. 

Ingen kommentarer: