28. apr. 2011

Møte med hoggormer.


Var på tur i nydelig vær i dag. Og oppdaget så vidt hoggorm i graset. Var neimen ikke lett å se. Først så jeg bare den ene, og tok fram kamra. Passet på at hunden satt et stykke unna.
Mens jeg knipset oppdaget jeg enda en orm. Og etter jeg framkalte filmen synes jeg at jeg ser enda en. Ikke noe morsomt å treffe på slike ormer.


Så fort gjort å tråkke på og bli bitt. Begge hundene mine er blitt bitt. Og min mor, og jeg er blitt bitt. Så forholdet til disse dyra er heller anstrengt.

















1 kommentar:

Husfruen of Hilltop House sa...

Oj, slike ormer er skumle. Heldigvis har vi ikke så mange giftige dyr i Norge. Da jeg bodde i Australia var det anderledes. Hunden til naboen min slåss med en tigersnake i hagen. Han klarte å drepe slangen, men døde selv noen minutter senere på grunn av all giften han fikk i seg. Det var utrolig trist.
Heldigvis rømmer de fleste slangene når de hører oss komme, men disse her var kanskje litt vårdorske ennå?
Flotte bilder forresten.