1. nov. 2011

Tanker om den første teningsøkten

Nå i ettertid når jeg tenker tilbake på treningsøkten vår, ser jeg at jeg har gjort litt feil. Har hoppet over et naturlig steg. Jeg begynte med to klosser og belønnet Zanto for å velge riktig kloss. Det gjorde det unøevendig vanskelig for Zanto. Jeg må naturligvis begynne med en kloss. Så det må jeg prøve igjen neste gang.

Han må få bli kjent med den ene klossen og finne den og bli trygg på den, før jeg lar han velge den klossen ved siden av en annen kloss. Det er så opplagt nå som jeg tenker tilbake.

Lærer hele tiden her selv også. Må gjøre det så lett at det er vanskelig å gjøre feil. Å velge en av en kloss må være den rette begynnelsen. :)

Skal fortelle hvordan det går når jeg får prøvd det.

Men nå må jeg vaske. Har satt meg i fore å vaske ned klipperommet, Skal tømme bokhyllene og vaske bak hyller tak og vegger. Trengs et realt kippertak der inne nå.
Ser fram til å bli ferdig med det. :)

Ingen kommentarer: