16. nov. 2011

Natte spor

Heisann. Nå har kuldegradene kommet hit til vestlandet. Og det fyres fra morgen til kveld. Jeg er uten bil for tiden, og siden jeg ikke tåler fyringsos, er det ikke mulig å gå ut fra huset på dagtid uten å bli dårlig. Så i natt stod vi opp klokken halv tre og gikk en flott rolig tur i måneskinnet. Det var så fint. Det eneste som var litt dumt var at det var isete veier, og vanskelig å holde seg på beina.

La ut flere korte asfalt og grus spor. Og et spor som gikk fra frossent gress til asfalt.
Månen var nesten rund, og lyste fint opp for oss. Var ikke mye jeg trengte å bruke hodelykten.



















Her sitter Zanto og venter mens jeg legger ut spor. Så tålmodig.






















Zanto i sporet. Han var nøyaktig og nesen gikk så en kunne høre ham sniffe.

































Her har han funnet den ene av gjenstandene i sporet. Han legger seg ned for å markere funnet.















Her er et bilde jeg tok på turen mens vi ventet på at sporet skulle få litt alder på seg.
















Månen skinte så flott, stjenene lyste også veldig bra opp. Var så utrolig mange stjerner på himmelen at man føler seg så liten når man ser opp i stjene himmelen slik. Jeg prøvde å fotografere stjenene, men det ble bare helt sort bilde. Men månen fikk jeg nå knipset.




















Og ser absolutt at det er en fordel å trene asfaltspor om natten. Nesen gikk som en som en støvsuger.

Koselig tur.



1 kommentar:

lilleba sa...

Åh, så stemningsfullt og fint !
Og flinke hunden, da :)
Fine bilder !!

Klem fra Lilleba