26. sep. 2013

Bad føn og klipp av Kaiza 13 uker gammel.

Jeg har badet fønet og klippet Kaiza og tatt video opptak av det. Det ble til tre video snutter.

Her blir Kaiza klippet. Merk deg at dette er ingen undervisnings film om hvordan det skal gjøres. Jeg har ikke lært å klippe. Og vet at jeg gjør feil i hvert fall med klippen over øynene og mellom øynene. Jeg klipper for høyt opp og over øyelokket. Det er ikke riktig i forhold til rase standard. Men jeg liker å se øynene på hunden så jeg gjør det slik jeg ønsker. Ellers så klipper jeg her mest for at hun skal bli vant med prosessen.

 
Her blir Kaiza blåst og fønet. Bruker blåseren bare en kort stund på laveste styrke, for å tilvenne henne. Og fin tørker henne tørr med føneren som hun har trent seg på lenger og er mindre skummel for en valp.


Her blir Kaiza badet.






Ingen kommentarer: